Portfolio
Ik heb veel liefde voor zowel copywriting als het neerzetten van een one of a kind brand identity met alles erop en eraan - de één heeft het ander nodig. Want wat is een kick-ass design zonder passende tone of voice of lekkere pay-off? En een websitetekst zonder een duidelijke, onderscheidende brandstory?
En dus bijt ik me als gepassioneerde copywriter & brand developer zowel vast in allerhande copyklussen als in brandingprojecten zoals naming, conceptontwikkeling en het neerzetten van een complete merkidentiteit. Nu ben ik gespecialiseerd in copywriting & branding voor de horeca, maar ik werk eveneens voor andere merken en opdrachtgevers.
Ik geloof niet in de ‘multimens’, maar wel in ieder zijn eigen talent en expertise. En dus werk ik samen met toffe like-minded designers als het aankomt op de visuele identiteit van een merk. Ik heb namelijk waanzinnige ideeën, maar kan zelf nog geen fatsoenlijke bloem tekenen.
Hieronder vind je een - ontzettend klein - deel van mijn portfolio. Wil je meer weten of zien, dan hoor ik dat graag.
GINNY
Naming - conceptontwikkeling - verbal identity - managen volledig branding project - website copy - maandelijkse copy ondersteuning
What a F-ing banger!
Ik ben GINNY: de lekkerste, gekste en coolste queen of the night in Utrecht! In de Nobelstraat – op nummertje 283 – draai ik de heetste hitjes en fijnste deuntjes. Vieren jonge party animals het weekend en het leven. Wordt er gedanst en gesjanst tot in de vroege uurtjes. En klinkt: ‘Dit was echt de beste nacht ever’ wanneer ze me verlaten – elke week weer opnieuw.
Mijn motto? Helemaal los, but make it fashion!
(logo & visuals Davy Denduyver)
Le Marin
Delen uit persberichten die ik uit naam van Typhoon Hospitality schreef voor Le Marin Hotels, Rotterdam.
‘Waan jij jezelf het liefst als een echte local tijdens een citytrip en ben je wel in voor een portie onvervalste Rotterdamse bravoure? Het liefst in combinatie met luxe en design? Bij Le Marin Boutique Hotel en zijn eigenwijze broertje Le Petit Marin Boutique Hotel in Rotterdam West – om precies te zijn in het vooroorlogse Middelland – weten elegantie en het authentieke stadse leven elkaar feilloos te vinden. Hier komt een grote verscheidenheid aan gasten om voor een paar dagen de boel even de boel te laten en zichzelf te voorzien van hernieuwde energie en inspiratie tijdens het citytrippen.’
‘Daar waar iedereen samenkomt en hotelgasten are ready to mingle met buurtgenoten en toevallige voorbijgangers. Het zonnige terras van Bar Bató bevindt zich op de kop van de straat en fungeert dan ook als vaste hangout voor de buurt. Het eerste kopje koffie van de dag is een voltreffer, het bier staat koud, de planken vol charcuterie zijn niet aan te slepen en de pizza’s liggen al in de oven. Bar Bató is die trouwe makker waar je op elk moment van de dag terecht kunt. Al heel vroeg aan de borrel of juist laat lunchen; het tijdstip waarop je aanschuift, is geheel aan jou.’
N8brakers
Naming - conceptontwikkeling - verbal identity - managen volledig branding project - website copy - maandelijkse copy ondersteuning
Onze N8brakers zijn sfeermakers!
We zijn een horecagroep uit Utrecht – voor en door jonge mensen. Op dit moment hebben we drie locaties: feestcafé De Vrienden, hotspot GINNY en restobar Vivid. Lekker divers, maar met één hele belangrijke gemene deler: bizar veel lol! N8brakers houden nu eenmaal van het goede leven en een flinke portie gezelligheid.
We zijn niet alleen collega’s, maar ook vrienden die het liefst Champions League spelen in horecaland. En we kunnen altijd een slimme coach achter de schermen, een goede spits op de dansvloer of een talentvolle keeper achter de bar gebruiken. The more, the merrier!
(logo & visuals Davy Denduyver)
REM Restaurant
Uit naam van Michel Bos PR persbericht (deel daarvan) voor REM Restaurant
Waar is het feestje?
De totaalervaring begint in de bar: dé plek om ontspannen te lunchen, borrelen met bites of nog even te blijven hangen wanneer de avond nog jong is. Hier ligt de nadruk meer op comfort food en gezellig bijpraten met een bijzondere cocktail of lokaal biertje in de hand. En die speelse vibe voel je overal in het pand. Denk aan grafische prints, neon smileys en discobollen. Maar ook aan een potje pingpong en arcadekasten in REM Studio – je ontvlucht hier voor even de stad en het dagelijkse leven. Dit zie je ook terug in het design dat de horecaondernemers liefdevol beschrijven als ‘Modern eighties vibe’. Een sterke industriële basis – vooral in exterieur – aangekleed met geometrische vormen en speelse elementen die vooral veel warmte en toegankelijkheid uitstralen. Harde statementkleuren zorgen voor frisheid en fun.
Het letterlijke hoogtepunt van REM is het mooiste dakterras van Amsterdam-West. Installeer jezelf met een drankje en hapje op een van de loungebanken met je gezicht in de zon en een waanzinnige skyline op de achtergrond. In het weekend draait een DJ de lekkerste platen totdat de zon ondergaat. En no worries, twee verdiepingen lager gaat het feestje gewoon verder tot in de vroege uurtjes.
IFHG
Website copy voor IFHG
Wil je weten waarom wij jouw werkende leven een stuk leuker maken?
Bij IFHG werken de allerleukste hospitality fanaten die op hun beurt weer de allerleukste hotels ondersteunen en dus zijn we altijd op zoek naar de allerleukste nieuwe collega’s. Plezier staat bij ons voorop – elke dag weer. We hebben allemaal een vlotte babbel en zijn daardoor communicatief ook heel handig. Dat hebben we voornamelijk te danken aan onze achtergrond in hotellerie waar sociaal zijn natuurlijk aan de orde van de dag is. Onze vrijdagmiddagborrels zijn het toppunt van gezelligheid en we zijn niet vies van een potje 30 Seconds – wat we op het scherpst van de snede weten te spelen. Weet jij ons op de volgende borrel te verslaan?
Vivid
Le French Café
Naming - conceptontwikkeling - verbal identity - managen volledig branding project - website copy - maandelijkse copy ondersteuning
Moodboard beginstadium naming & brandingproject
Voor 3WO persbericht (een deel daarvan) voor Le French Café.
Joie de vivre aan de gracht
Kijk, er is nog nooit iemand slechter geworden van een echte Franse klassieker. Maar net dat ‘ff anders’ is ook weleens prettig toch? Enter Le French Café: waar een frisse Amsterdamse wind de Franse keuken wakker schudt. Het restaurant belooft die typische bruisende, Franse brasserie-ervaring, maar dan voorzien van wat onvervalste Mokumse bravoure. Hier kunnen locals, foodies en liefhebbers van de moderne Franse keuken terecht voor een relaxte sfeer en uitgebreide menukaart vol gerechten met een ietwat funky touch. En – ook niet geheel onbelangrijk – neerploffen op een heerlijk, zonnig terras met uitzicht op de gracht. Het terras is geheel overdekt en verwarmd en dus het gehele jaar open.
Paris meets NY
Het interieurdesign is van de hand van Casper Reinders in samenwerking met interieurbouwer en architectenbureau One Seven Tree. En ook hier – verwijzend naar Le French Café in de Javastraat – zijn de witte tegels en oude spiegels prominent aanwezig. Net als de kenmerkende bar waar gezelligheid en een praatje nooit ver weg zijn. Maar de gehele vibe is wat rauwer, meer uitgesproken; een beetje meer New York meets zwoel Parijs. Denk aan een tin tile plafond, industriële verlichting en een samensmelting van vintage meubels en moderne materialen. Maar ook aan een fancy ‘Fruits de mer’ bar met allerhande moois uit de zee.